
Coach call
vragen over Moneybird?
Denk jij wanneer je in Moneybird zit wel eens “eh, ja dat doe ik wel even zo en dan komt het wel goed… denk ik” of “hmm, ik zou eigenlijk willen dat iemand checkt of dit goed staat zo”.
Maar het echt laten checken, daar voel je de urgentie niet zo voor. Je boekhouder doet de aangiftes, hij heeft niet echt veel kennis van Moneybird, maar hoeveel kan er nou echt fout gaan in een simpele administratie zoals die van jou?
Nou… best veel! Een klein foutje is zo gemaakt, niet erg natuurlijk. Maar als je de fout blijft maken kan het aardig in de papieren lopen om het op te lossen.
Denk bijvoorbeeld aan de verschillende btw-tarieven. Niet alleen de verschillende tarieven binnen Nederland, maar ook de facturen van en naar het buitenland. Weet jij zeker dat je dit op de juiste manier toepast?
Facebook advertenties horen bijvoorbeeld niet op de gewone 21% btw categorie geboekt te worden. Je boekhouder checkt dit misschien pas op het eind van het jaar. Als hij dan een “klein” foutje ontdekt dat jij al een jaar op elke factuur maakt, wordt het een dure klus om op te lossen.
Of wat dacht je van het niet juist afboeken van privékosten. Dat kan je ook veel problemen opleveren met de Belastingdienst...
Dat wil je toch voorkomen?
Vraag je je wel vaker af of je iets wel goed hebt gedaan? Twijfel je er stiekem aan?
Zet je ego dan even opzij en laat een expert met je meekijken. Wacht daar niet te lang mee. Hoe langer je wacht hoe meer maanden het fout gaat en hoe meer je moet (laten) corrigeren. Een klein foutje is zo gecorrigeerd, maar als je structureel iets al maanden fout doet dan is het ineens een ander verhaal! Dan kan het onnodig veel tijd en geld kosten om het te corrigeren. Dus stel het niet langer uit en boek gelijk een coach call in.

Heb je meerdere vragen en denk je aan 30 minuten niet genoeg te hebben, plan dan een uur in.
Om de tijd zo efficiënt mogelijk in te zetten ontvang je van tevoren een intakeformulier. Zo kan ik je nog beter advies geven en kunnen we sneller door je vragen lopen.
Het intakeformulier ontvang je via e-mail zodra je je coachmoment hebt ingepland.
De afspraak vindt plaats via Skype, jij deelt jouw scherm met mij en ik leg het je uit. Je mag een opname maken van de sessie.
Met welke vragen kun je bij mij terecht in een coach call?
In principe kun je natuurlijk voor alle Moneybird vragen bij mij terecht. Maar dit zijn een aantal veel voorkomende vragen waar ik je graag bij help:
- Je wilt een koppeling maken met je webshop, maar weet niet goed wat daar de beste optie voor is.
- Er gaat iets niet goed met het verwerken van de Mollie uitbetalingen en je vraagt je af of dat niet makkelijker kan en meer geautomatiseerd.
- De btw-aangifte komt eraan en je wilt zeker weten dat jij de inkomende en uitgaande facturen goed verwerkt.
- Je weet niet hoe je Paypal of je creditcard makkelijk kunt verwerken.
- Je wilt meer halen uit Moneybird dan alleen het sturen van facturen, maar je weet niet goed wat de volgende stap is.
- Je banksaldo klopt niet, maar je weet niet hoe je dit op moet lossen.
- Je ziet dingen op je balans staan zoals “te rubriceren betalingen”, “te rubriceren ontvangen betalingen” of kruisposten. Die horen er niet te staan, maar je weet niet hoe je het oplost.
- Je weet niet hoe je investeringen moet inboeken en hoe je daarop kunt afschrijven.
- Je hebt hulp nodig bij het aanmaken van de beginbalans.
- Er staan op het debiteuren en crediteuren rapport nog bedragen open van onbekende contacten en je weet niet hoe je dat oplost.
- Je verwerkt facturen vanuit het buitenland en weet niet zeker of je de btw-tarieven goed aangeeft of hoe het werkt met de buitenlandse valuta.
- Je hebt een telefoon, laptop of iets anders dat je ook privé gebruikt en je weet niet hoe je die correctie in Moneybird zet.
- Je boekhouder heeft je wat vragen gesteld over je boekhouding, maar je weet eigenlijk ook niet hoe het zit en waar bepaalde bedragen en/of verschillen vandaan komen.
Herken je een van deze vragen?
Heb je meer dan een van deze vragen?